Friday 15 December 2017

Saya dalam program Oh Abang Terlajak Laris

Assalamualaikum

Meh ahkak nak cerita macam mana ahkak boleh ada dalam program ni. Walaupun cuma sikit jer, tapi ada jugak orang yang sedar akan kewujudan ahkak dalam program tu.😄😄😄

Masa setahun setengah saya tak bekerja, saya selalu berulang alik depan D'Herbs ni sebab pergi kedai bakery berhampiran. Satu hari tu masa bulan puasa 2016, tergerak hati nak hantar resume kat D'Herbs. Jadi saya pass resume pada pakcik Guard yang bertugas dan minta dia sampaikan pada HR. Sampailah lepas raya, Hana HR D'herbs hubungi saya dan mintak saya datang interview. 

Punyalah excited, esok tu jugak saya datang interview. Ramai juga calon yang datang untuk jawatan pembantu akaun. Masa ni jawatan rendah pun saya belasah jer janji kerja. Sebenarnya jawatan tu dah ada calonnya tetapi pada hari yang sepatutnya dia masuk kerja dia tak jadi masuk. Dah tertulis jawatan tu rezeki saya, jadi sehari lepas temuduga saya terus di minta lapor  diri.

Gaji yang di tawarkan tidaklah seperti yang saya harapkan tetapi saya terima kerana lebih baik ada gaji daripada terus mengganggur. Kerja dengan Datuk Aliff, pasti semua orang fikir mesti bestkan, termasuklah saya. Bila dah bekerja barulah tahu realitinya bagaimana. Biaslah di mana-mana pun kita bekerja ada baik dan buruknya. Mana yang baik kita jadikan tauladan, mana yang buruk kita jadikan sempadan.

Personally saya memang kagum dengan apa yang datuk Aliff ada walaupun dia masih muda. Datuk memang kerja kuat, siang malam kerja. Bayangkan nak dapatkan tanda tangan datuk punyalah susah. Bukan orang luar jer kena buat appointment nak jumpa datuk, staff pun kena buat appointment jugak tau. Hahaha.. Semangat kerja dia tu memang patut jadi contoh. Macam-macam iklan, program dia buat dan taja sebagai strategi pemasaran produk-produk D'Herbs. Antaranya program Oh abang Kosmetik tu lah.  

Saya cuma ada dalam episod yang pertama jer, sebab program yang lain saya tak join dan lepas tu saya masuk hospital sebab RA dan lepas itu saya berhenti kerja. Jadi video ni kiranya kenangan saya masa kerja kat DHerbs lah.  



No comments:

Post a Comment