Wednesday 10 July 2013

Selamat Datang Ramadhan

Alhamdulillah..terima kasih Ya Allah kerana memanjangkan usia ku untuk aku bertemu lagi dengan Ramadhan 1434H...

Alhamdulillah walau terlewat bangun, dapat juga saya, en. suami dan adilah menyempunakan sahur pertama kami pagi tadi. Hari ini pula dengan bangganya saya menjadi orang pertama sampai di pejabat, kebiasaannya saya lah orang terakhir sampai. Semoga saya dapat mengekalkan rekod kehadiran awal saya. Banyak tabiat buruk saya yang saya nak ubah dalam bulan Mulia yang penuh Keberkatan ini. Semoga Ramadhan kali ini juga dapat saya lalui dengan penuh makna dan keinsafan..


Harapan Ramadhan 

Ku mengharapkan Ramadhan 
Kali ini penuh makna
Agar dapat ku lalui
Dengan sempurna

Selangkah demi selangkah
Setahun sudah pun berlalu
Masa yang pantas berlalu
Hingga tak terasa ku berada
Di bulan Ramadhan ... semula

Ku mengharapkan Ramadhan 
Kali ini penuh makna
Agar dapat ku lalui
Dengan sempurna

Puasa satu amalan
Sebagaimana yang diperintahNYA
Moga dapat ku lenturkan 
Nafsu yang selalu membelenggu diri
Tiada henti-henti

Ku mengharapkan Ramadhan 
Kali ini penuh makna
Agar dapat ku lalui
Dengan sempurna

Ku mengharapkan Ramadhan 
Kali ini penuh makna

Tak ingin ku biarkan Ramadhan berlalu saja
Tuhan pimpinlah daku yang lemah
Mengharungi segalanya dengan sabar

Ku mengharapkan Ramadhan 
Kali ini penuh makna
Agar dapat ku lalui
Dengan sempurna

Ku mengharapkan Ramadhan 
Kali ini penuh makna
Agar dapat ku lalui
Dengan sempurna

Ku memohon pada Tuhan diberikan kekuatan
Ku merayu pada Tuhan diterima amalan

Selangkah demi selangkah
Dengan rahmat mu oooh Tuhan ku
Ku tempuh jua

No comments:

Post a Comment