Tuesday 23 October 2018

HUJUNG MINGGU YANG PADAT

20/10/18 - Sabtu

Sabtu adalah hari bekerja untuk company saya. Bosan kan sabtu pun masih kena kerja walaupun cuma separuh hari. Sabtu tu saya baru bercadang-cadang nak mintak balik awal sebab nak ke majlis kahwin kawan sekolah rendah saya yang dah 30 tahun tak pernah jumpa. Alih-alih bos saya sendiri yang bagi cuti Sabtu tu. Ya Allah sesungguhnya Engkau Maha mendengar doa hambaNya.
Saya sampai rumah Salina (Ina) dalam pukul 2.30 petang. Sempatlah jumpa Likha dan Noraini walaupun sekejap. Kawan-kawan lain ramai tak dapat datang dan ada juga yang datang lebih awal. Jadi tak dapatlah nak jumpa. Kalau dapat kumpul semua kawan-kawan SKSS batch 1983 - 1988 memang meriah lah. Untuk Ina saya ucapkan selamat pengantin baru, semoga bahagia hingga ke akhir hayat.

Gambar atas tu saya dengan pengantin dan Noraini. Minggu lepas masa adik saya kawin Noraini datang sebab abah saya jemput. Dia yang tegur saya dulu dan perkenalkan diri, kalau tak memang tak kenal lah. Sekampung tapi tak pernah terjumpa kat manaa-mana atau sebenarnya pernah terserempak tapi tak kenal.Hahaha



Ini pulak dengan Likha. Macam janji-janji pulak pakai colour sama. Likha last saya jumpa 4 tahun lepas kat majlis kahwin adik saya Yazid. Likha ni dari dulu maintain slim jer gitu. Anak-anak dia pun dah besar. Tau-tau jer esok dapat kad undangan dari Likha pulak.


Selain ke majlis Ina, dapatlah juga balik tengok mak abah walaupun sekejap. Lepas maghrib bergegas balik sebab nak ke majlis hari jadi Cemelia yang pertama di A&J Burger Grill & Western, Seksyen 7 Shah Alam. Camelia (Mel) ni cucu saudara pertama saya dan merupakan cicit pertama dalam keluarga suami saya. Majlis yang meriah dengan tema hitam, putih dan pink. 

Selamat hari lahir Camelia. Semoga Mel membesar dengan sihat dan gembira. Menjadi menyejuk hati mummy dan daddy. Bertuah Mel di kelilingi insan-insan yang menyanyangi Mel tanpa batas dan syarat. Love u Camelia


Cantik dan sedap kek Mel. Banyak saya makan..banyaknya kalori yang nak kena bakar..huhuhu. Food mestilah western dah sambut pun kat restoren western kan. Food pada saya oklah. Tempat dia pun ok selesa. So sape nak cari tempat tuk buat birthday party bolehlah consider tempat ni.  

Majlis habis lebih kurang kul 11 malam. Masa ni mata dah berat giler dah terbayang-bayang bantal kat rumah. Sekali tu suami ajak beli kasut sukan pulak sebab kasut dia dah tercabut tapak dan tak dapat di selamtkan lagi. Ngantuk-ngantuk ikut jugaklah dia ke uptown kota damansara cari kasut. Bukan aje suami yang beli kasut, si Arissa pun sibuk nak kasut jugak. Hurmm ikutkan jerlah daripada dia mengamuk kat situ.

21/10/18 - Ahad

Kejut semua bangun pagi ajak jogging. Arissa lah yang paling semangat sebab malam tadi dapat kasut baru. Kalau tidak jangan harap dia nak bangun pagi lagi-lagi malam tadi tido lambat. Kali ni kitaorang jogging kat taman rekreasi Elmina (tak sure betul ke tak nama taman tu). Biasanya kalau tak ada apa-apa saya suka berjogging kat gim jer, tapi kesian arissa tak boleh masuk. 
Taman ni belum siap sepenuhnya. Kalau siap mesti lagi cantik tempat ni. Selain sessi mengeluarkan peluh dapat juga habiskan masa dengan keluarga. 
Dapat lepas gian panjat bukit..ehh bukit ke busut jer kot..hahaha..Dulu zaman muda-muda saya pernah panjat 2 gunung tau jangan tak caya. Gunung Datuk dan Gunung Angsi. Rindu lah nak hiking..Nak ajaklah diaorang ni panjat Broga...harap-harap tercapailah. Cantik tau view dari atas busut ni. Boleh nampak sekitar kawasan Elmina ni.

Lepas habis beriadah g breakfast roti canai pulak dengan air manis. Huhuhu..tapi bukan saya ye..saya minum air kosong jer ngan lempeng. Sayang kalori yang saya dah bakar tadi.

Kalau awal pagi tadi jogging kat taman, tengahari jogging plak kat Segi dan NSK. Bukanlah jogging tapi berjalan, kira exercise gaklah. Sampai rumah pukul 2 jugak lah. Lepas asar g Citta Mall pulak nak tengok citer PASKAL. Kalau ikutkan saya memang nak golek-golek jer kat rumah tapi dah janji dengan arissa nak bawak tengok citer tu. Saya dah cakap kalau boring citer ni, memang saya tido jer kat panggung.

Sekali segar pulak mata saya tengok citer ni. Ada part sedih..ada part suspense..ada part sakit hati dan geram. Part sedih tu memang btul-betul saya nangis. Sedih bila yang balik cuma jasad suami yang dah tak bernyawa. Kiranya tak rugilah tengok citer ni. Baru tahu apa tu PASKAL dan rupanya TUDM ada asset yang canggih dan berteknologi tinggi. 

Hujung minggu saya yang penuh aktiviti sampai kain pun tak sempat nak lipat. Hujung minggu ni nak ke PD pulak, majlis bertandang belah Redza. Alangkah bahagianya kalau dapat cuti satu hari golek-golek atas katil sambil baca buku cerita. Soalnya bila tu...???





No comments:

Post a Comment