Saturday 2 March 2019

Hello March


Sekejap jer dah masuk bulan March, bulan kelahiran saya...Semoga bulan ini akan memberi banyak kegembiraan pada saya dan keluarga. Sepanjang February banyak air mata saya yang tumpah. Saya kira saya dan February memang tak ngam walaupun patutnya February itu bulan cinta buat saya.

February 2 adalah tarikh wali saya melepaskan saya pada lelaki lain untuk bergelar isteri. February 2 juga adalah tarikh perginya bapa mertua saya ke Rahmatullah. Jadi air mata suka dan duka bergabung di situ. Tahun ini 17 tahun dah saya dan suami melalui suka duka sebagai suami isteri. Allahuakhbar macam-macam dah saya lalui dan macam tak percaya saya boleh bertahan hingga sekarang. 

Rumahtangga mana yang sempurna, pasti ada ombak dan badai. Apa yang penting belajar dari setiap kesilapan yang pernah jadi dan tidak mengulangi kesilapan yang sama. Namun manusia kan selalu alpa tetap juga ulang kesilapan yang sama dan kemudian menyusahkan banyak orang. Bila dah susah bukan senang orang nak bantu hatta keluarga sendiri pun kadang menolak.

Namun syukur Alhamdulillah saya di kurniakan keluarga, mak abah dan adik beradik yang sentiasa berusaha untuk membantu di kala saya di timpa kesusahan tanpa apa-apa syarat. Begitu juga rakan yang sentiasa memberi kata-kata positif pada saya saat ujian getir itu melanda. Terima kasih Ya Allah Kau hadirkan insan-insan istimewa ini pada ku. Terima kasih juga kerana hadirkan ujian ini pada ku Ya Allah. Kau beri ujian ini kerana Kau tahu aku mampu walaupun kadangkala seringkali juga aku menyalahkan takdir atas apa yang berlaku. Ya Allah ampunkan aku. Tunjukkan padaku dosaku yang mana yang tak Kau ampunkan lagi sehingga dua kali musibah ini terjadi.

Sampai mati pasti saya tak akan lupakan 3 jenis manusia ni. 
Dalam banyak yang sedih ada juga yang gembira. Alhamdulillah saya dapat anak buah baru di bulan February ini. Baby girl anak ke 4 adik saya Atam dan isterinya Julie. Tahniah dah 4 orang princess korang. Arissa sibuk nak mintak baby Qiqi ni..tak dapeklah cica oii

Aqilah Afza Binti Mohd Fairuz @ Qiqi


No comments:

Post a Comment