Monday 31 December 2018

Selamat Tinggal 2018

Tidak sampai beberapa jam lagi kita akan meninggalkan tahun 2018. 365 hari telah saya lalui dengan penuh suka dan duka pahit dan manis. Ada Impian yang telah dapat saya capai dan ada juga yang tidak. Ada masalah yang telah dapat di selesaikan, ada juga masalah yang terpaksa di bawa ke tahun 2019. Ada perancangan yang berjaya dan ada juga yang tidak berjaya di laksanakan. Ada misi yang terlaksan dan juga tidak.

Setiap kegagalan akan saya jadikan pengajaran dan setiap yang manis akan saya jadikan ingatan. Setiap yang terjadi baik atau buruk ada hikmahnya. Apa yang perlu hanya Redha dan terima apa yang datang dengan lapang dada walaupun kadangkala saya begitu putus asa dan hanya mampu menangis.

Saya sedar banyak kekurangan diri yang perlu saya perbaiki. Baik sebagai khalifah Allah, baik sebagai anak, sebagai isteri, sebagai ibu, sebagai kakak/ adik, sebagai pekerja dan sebagai manusia umumnya. Semoga saya mampu untuk menjadi insan yang lebih baik pada tahun 2019. 


Selamat tinggal 2018. 
Selamat tinggal kenangan. 
Selamat datang harapan.


No comments:

Post a Comment